Általános Szerződési Feltételek

Szolgáltató adatai

A webáruház üzemeltetője Czövek Róbert e.v. 

Ügyfélszolgálat: 1195 Budapest Batthyány u. 26. 

Az ügyfélszolgálat elérhetősége: info@tarkamokus.hu  

E-mail: info@tarkamokus.hu 

Adószám: 49171868-1-43

Nyilv. szám: 58948800

KSH szám: 49171868621023101 

A www.tarkamokus.hu weboldalon elérhető webáruház (a továbbiakban „webáruház”) útján, a webáruházban elérhető termékek megrendelésével az azokat megrendelő személy („Megrendelő”) a jelen Általános Szerződési Feltételeket („ÁSZF”) automatikusan elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.  Az ÁSZF elfogadása a webáruház útján történő megrendelés és szerződéskötés feltétele. Amennyiben a Megrendelő nem kívánja elfogadni a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeket, úgy a webáruház útján történő megrendelés helyett jogosult a Szolgáltató ügyfélszolgálatával kapcsolatba lépni, aki tájékoztatja az egyéb szerződéskötési lehetőségekről.

A webáruház útján történő vásárlás nem kötött regisztrációhoz, vendég felhasználóként, a rendelési folyamatban rögzített adatok megadásával is használható.

1. Általános rendelkezések

A jelen ÁSZF a www.tarkamokus.hu weboldalon a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott, feltöltött fejlesztő tartalmak (feladatlapok, füzetek, játékok), valamint online szakmai tanácsadás és fizikai termékek értékesítésére vonatkoznak. A Szolgáltató által forgalmazott segédtartalmak, termékek és tanácsadási szolgáltatások képességfejlesztőnek minősülnek, azaz a webáruház óvodás és iskolás korú gyermekek képességfejlesztéséhez felhasználható letölthető feladatlapokat, játékokat forgalmaz és tanácsadási szolgáltatást nyújt online formájában. 

Az ÁSZF kiterjed továbbá a tarkamokus.hu webáruházban értékesített fizikai termékekre is. A Szolgáltató a webáruházban megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban ad tájékoztatást.  

Megrendelő tudomásul veszi, hogy a weboldalra történő látogatással elfogadja és tudomásul veszi annak tényét, hogy a weboldal teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Az oldalról tartalmat, képet, videót vagy szöveget/szöveg részletet másolni, más oldalon, vagy fórumon felhasználni csak és kizárólag a Szolgáltató írásos engedélyével lehet. Ellenkező esetben a hatályos jogszabályok – az 1999. évi LXXVI. törvény, valamint a 2012. évi C. törvény 385.§ – alapján jogi eljárás megindítását kezdeményezzük a jogsértéssel szemben.  

Megrendelő tudomásul veszi továbbá, hogy a www.tarkamokus.hu weboldalon található tartalmak és tananyagok tematikája, tartalma (továbbiakban: Oktató anyag) szerzői jogvédelem alatt állnak. Amennyiben az Oktató anyagot nyomtatott médiumokban, nyilvános előadásokon, vagy bármilyen írott módon, illetve szóban, előadáson, egyéb online felületen a szerző – Szolgáltató – írásos engedélye hiányában közzéteszik az 1999. évi LXXV. törvény, valamint a 2012. évi C. törvény 385.§ alapján jogi eljárás megindítását teszi lehetővé. 

2. A webáruház működése és a szerződéskötés lépései

A webáruházban a Megrendelő megrendelés leadása nélkül is, illetve azt megelőzően tájékozódhat a termékekről. Minden termék mellett megtalálható a neve, ára, kategóriája, az esetleges kedvezmény, a termékismertető, és fotó a termékről. A Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, ha a termék nem nyújtja a fogyasztó által elvárt hatást, a fejlődés mértékével kapcsolatos mindennemű felelősségét kizárja.   A Megrendelő böngészés közben kiválaszthat termékeket, amelyek a „Kosárba” gombra kattintva a Megrendelő virtuális kosarába kerülnek. A Megrendelő a megvásárolni kívánt termékeket a kosarába gyűjd. A Megrendelő a kosár tartalmát az abban szereplő termékek vételárának végösszegével együtt folyamatosan nyomon követheti a kosár ikonra kattintva. A megrendelni kívánt termékek kosárba helyezése után a Megrendelő a kosár ikonra kattintva megtekintheti a kosara összesítését (a kosárban levő termékek neve, darabszáma és vételárának, valamint az esetleges szállítási díjnak a végösszege). 

A Megrendelő jogosult a kosár tartalmát a megrendelés elküldése előtt ellenőrizni és azt módosítani.   A Megrendelő a termékek kifizetését banki előre utalással, online bankkártyás fizetéssel, illetve bizonyos termékek esetében utánvéttel tudja rendezni. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzed Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.   A Megrendelő a kosár ellenőrzését követően a „Tovább a megrendeléshez” ablakra kapntva léphet tovább a Megrendelés oldalra. Ezt követően a Megrendelőnek a következő lépéseket kell megtennie a megrendelés leadásához: Első lépésként a Megrendelőnek a Megrendelés oldalon ki kell választania a kiszállítás és fizetés módját. Második lépésként Megrendelőnek a szállítási és számlázási adatokat kell megadni. Végül Megrendelő a Rendelés megerősítése fül alatt véglegesítheti a kiválasztott termékek megrendelését, ahol ismételten lehetősége adódik megtekinteni és ellenőrizni a megrendelésre kerülő termékeket, azok vételárát, darabszámát és a szállítási díjat.   Amennyiben Megrendelő a rendelésével kapcsolatos módosításokat kíván végezni, úgy a vissza navigáló gombokkal visszaléphet az adott szekcióhoz és módosíthatja megadott adatait. A megrendelés Szolgáltató részére történő elküldéséhez a fentiek elvégzését követően a Megrendelőnek rá kell kattintania a „Vásárlás véglegesítése” gombra, valamint azt megelőzően ki kell pipálnia az az Általános Szerződési Feltételek és Adatvédelmi Tájékoztató elfogadását jelző jelölőnégyzetet. Ezen a ponton a Megrendelőnek ismételten lehetősége adódik a jelölőnégyzet mellett Általános Szerződési Feltételek és az Adatvédelmi Tájékoztató szövegre történő kattintással a vonatkozó dokumentumok megtekintésére, elolvasására.  A megrendelés elküldését követően egy tájékoztató szöveg jelenik meg a webáruházban, amely alatt szerepelnek a megrendeléssel kapcsolatos adatok és információk. Ezt követően haladéktalanul, de legkésőbb a megrendelés Szolgáltató általi kézhezvételét követő 48 órán belül elküldésre kerül a megrendelést visszaigazoló e-mail üzenet a Megrendelő által megadott e-mail címre. 

megrendelést visszaigazoló e-mail automatikus, a megrendelés Szolgáltató általi elfogadását rögzíti, azonban szállítási időpontot nem határoz meg.  Amennyiben a visszaigazoló e-mail a megrendelés Szolgáltató általi kézhezvételét követő 48 órán belül nem érkezik meg a Megrendelőhöz, úgy a Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól. Megrendelő rendeléseit minden nap 0-24 óráig adhatja le.  A Megrendelő és a Szolgáltató között szerződés a rendelés leadásakor jön létre. A szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül.  Megrendelő a rendelés befejezése előtt minden esetben vissza tud lépni az előző pontba, ahol lehetősége van javítani a bevitt adatokat. Törölni tudja a kosárból a teljes mennyiséget, illetve meg tudja változtatni a darabszámot. A rendelés leadása után adatmódosításra nincs mód a Megrendelő által. Megrendelő az esetleges hibáról értesítheti Szolgáltatót, aki lehetőségeihez képest köteles azok javítására.  A Szolgáltató jogosult a Megrendelő regisztrációját azonnali hatállyal egyoldalúan törölni, és a már visszaigazolt megrendelésektől egyoldalúan elállni, ha oka van azt feltételezni, hogy a Megrendelő megszegte a jelen ÁSZF rendelkezéseit, illetve csalásra vagy visszaélésre lehetőséget adó módon kívánja a webáruházat használni.  

3. Fizetés, vételár

Amennyiben a kosár tartalmát a Megrendelő megerősítette, úgy a Megrendelő a termékek kifizetését banki előre utalással, online bankkártyás fizetéssel és bizonyos termékek esetén utánvéttel tudja rendezni. 

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzed Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.  

Utánvétes fizetési mód esetén Szolgáltató a rendelés leadását követően a rendelt termékeket utánvétes csomagként elküldi Megrendelő részére, aki az utánvét összegét köteles kézbesítéskor megfizetni. Az utánvéttel rendelt, át nem vett küldemények logisztikai költségeit (csomagolás, szállítás) Megrendelő köteles megtéríteni. A küldemény visszaérkezését követően Szolgáltató erről számlált állít ki és emailben elküldi Megrendelő részére.

Banki utalás esetén a Megrendelő a megrendelés jóváhagyását, leadását követően az általa megjelölt címen automadkus e-mail értesítést kap a Szolgáltató rendszerétől, mely tartalmazza az utalás részleteit.  Barion rendszeren történő fizetés esetén a Megrendelő a pénztárból átirányításra kerül a fizetést lebonyolító szolgáltatás weboldalára, ott történik meg a fizetés. Sikeres fizetés esetén visszatér a Szolgáltató weboldalára, ahogy a sikertelen fizetés esetén is az oldalra kerül vissza, ahol a sikertelen fizetés megtörténtéről kap tájékoztatást. Ezt követően Megrendelő újra próbálkozhat a fizetéssel. 

A termékek feltüntetett ára a termék bruttó ajánlati egységára, amely magyar forintban (Ft) értendő. Az ajánlati ár az adott pillanatban érvényes, és kizárólag akkor válik véglegessé, amennyiben a Megrendelő a rendelési folyamat lépéseit szabályosan elvégezte, és a rendelés jóváhagyásával a rendelést lezárta. A végleges ár a termék szállítási szolgáltatással – az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó – növelt ára, amelyet a rendelésről küldött visszajelző e-mail is tartalmaz. 

Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően, bárki számára felismerhető módon, hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék adott piacon szokásos árától jelentősen eltérő, irreális árra (pl.: 0 Ft). Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibásan feltüntetett ár esetén, Szolgáltató a rendelés visszaigazolásában vagy azt követően felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának opcióját, amely alapján a Megrendelő dönthet, hogy megrendeli-e valós áron a terméket vagy sem.   A Szolgáltató a számlát elektronikus úton, emailben pdf formátumban küldi a Megrendelő részére. 

4. Szállítási információk

 4.1 Szállítási cím

Szállítási címként Magyarország területén bármilyen szállítási cím megadható, ahol a Megrendelő megtalálható és a megrendelt termékeket vállalja átvenni. Amennyiben a Megrendelő Magyarországon kívüli szállítási címre kíván rendelni, úgy a webáruház útján történő megrendelés helyett jogosult a Szolgáltató ügyfélszolgálatát megkeresni, aki tájékoztatást ad a Magyarországon kívüli szállítási lehetőségekről.  A szállítási cím eltérhet a számlázási címtől. A megrendelt termékeket tartalmazó csomagot a DPD, Sameday vagy MPL futárszolgálat kézbesíti.   

4.2 Szállítási határidő 

Fizikai termékek esetén Szolgáltató 48 órán belül feldolgozza a rendelést, majd átadja a kiszállítást végző szolgáltatónak. A kiszállítás jellemzően 1-2 munkanap alatt megtörténik.

A kézbesítés reggel 8 és délután 17 óra között történik; a kézbesítés ezen belüli pontos időpontját a kézbesítő futárszolgálat határozza meg.  A nem munkanapon (hétvége, ünnepnap, munkaszüneti nap) leadott megrendelések Szolgáltató általi kézhezvétele és feldolgozása az azt követő munkanapon kezdődik.  

Elektronikus, pdf formátumú rendelés esetén a Szolgáltató akként bocsátja a terméket a Megrendelő rendelkezésére, hogy fizetést követő 48 órán belül elektronikus e-mail formájában megküld egy hivatkozási linket, ahonnan a tartalmat a Megrendelő letöltheti.  Amennyiben a Megrendelő a termék nyomtatott, papír alapú verzióját rendeli meg postai úton, úgy a Szolgáltató a termék kiszállítását futárszolgálat igénybevételével a fizetést követő 5 napon belül vállalja kiszállítani.  

4.3 Szállítás díjazása  

A webáruház útján bármilyen végösszegű megrendelés leadható, minimális rendelési összeg nincs. A szállítási költség a megrendeléskor kerül feltüntetésre a szállítócég aktuális díjának megfelelően. 

A kiszállítás 50.000, – Ft. érték feletti rendelés esetén ingyenes.  

4.4 A kézbesítés meghiúsulása 

Amennyiben a Megrendelő a megrendelt termékeket azok megrendelése, a megrendelés Szolgáltató általi visszaigazolása és határidőben történő leszállítása esetében bármely okból nem veszi át (ideértve azt is, ha a kézbesítés a vételár és a szállítási díj Megrendelő általi maradéktalan kiegyenlítésének elmaradása miatt hiúsul meg, vagy a Megrendelő a szállítási címen nem található vagy nem elérhető), abban az esetben a Szolgáltató jogosult a szerződéstől – póthatáridő tűzése vagy érdekmúlás bizonyítása nélkül – egyoldalú nyilatkozattal elállni.  

5. Szavatosság, jótállás

5.1 Kellékszavatosság 

A Megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szabályai szerint. A Megrendelő – választása szerint– az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.  

5.2. Jótállás 

Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna.

6. Elállási jog

Megrendelő a megrendelés leadásával, véglegesítésével tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. § (1) bekezdés i) és m) pontja alapján a letölthető (digitális) anyagok a letöltés megkezdésének időpontjától, fizikai termékek esetében a csomagolás megbontásakor elveszíti a szerződéstől való elállási jogát.  A Szolgáltató a webáruházban leadott rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a Megrendelőnek, hogy a rendelést elektronikus úton visszavonja. (Letölthető termékek esetében a letöltő link megküldéséig.)  A rendelés teljesítésének megkezdésekor a Megrendelő e-mailben értesítést kap a teljesítés megkezdésének tényéről (fizikai termék esetén).  A Megrendelő ezután már csak a “Kapcsolat” menüpont alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül vonhatja vissza rendelését. A megrendelés utólagos módosítására írásos formában – emailben, vagy telefonon – kerülhet sor.        

7. Felelősség, adatkezelés, panaszkezelés

7.1 Felelősség   

A Szolgáltatótól a webáruház útján történő megrendelés esetében vélelmezi a Megrendelő részéről az internet felhasználói szintű ismeretét. A Szolgáltató semmilyen esetben sem felelős az alább felsorolt körülményekért, tényekért:  

• az interneten küldött és/vagy fogadott, nem a Szolgáltatótól származó bármilyen adat okozta hibáért; 

• bármilyen adatvesztésért;  

• olyan műszaki vagy technikai hibáért, amely gátolja a webshop működését, a vásárlást, illetve a tranzakció lebonyolítását;  

• a weboldal ideiglenes elérhetetlenségéből fakadó károkért;  

• vevő adatainak a Vevő szándékos vagy gondatlan magatartásából bekövetkező, a Vevő tudtával vagy tudta nélküli illetéktelen használatából eredő károkért;  

• a Szolgáltató hálózatában bekövetkező bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért;  

• a Szolgáltatón kívül álló bármely műszaki, vagy technikai ok miatt késedelemért vagy hibáért; 

• bármely, a webáruház használatakor és a megrendelési folyamatban alkalmazásra kerülő szerver nem megfelelő működéséért és azok következményeiért.  

A Szolgáltató nem felel a Megrendelő által megadott hibás adatokból eredő téves teljesítésért. A webáruházban feltüntetett információk, paraméterek, képek, árak és készlet adatok tájékoztató jellegűek, Szolgáltató az esetleges hibákért felelősséget nem vállal, az árváltoztatás jogát fenntartja. 

Megrendelő köteles a kiszállítás időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. A küldemény sértetlenségéért a felelősség a küldemény kézbesítésétől kezdve átszáll Megrendelőre, ezért Megrendelő kötelessége kézbesítéskor a küldeményt megvizsgálni. Ezt követően hiányosságokra vonatkozó reklamációkat a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson vagy a terméken, jegyzőkönyv felvételét kérheti a futártól.   

7.2 Adatkezelés, adatvédelem  

Lásd: Adatvédelmi és adatkezelési szabályzat   

7.3 Panaszkezelés  

Bármilyen levélben vagy elektronikus úton érkezett panaszt a Szolgáltató írásban 30 napos határidővel válaszol és indokol meg.  Ügyfélszolgálati kapcsolattartó: 

Czövek Róbert, Telefonszám: +36 30 746 8266, email: info@tarkamokus.hu   

A panaszokkal kapcsolatos e-mail üzeneteket az Eladó archiválja, a panaszokról felvett jegyzőkönyvet és a válaszok másolatát példányát tárolja. A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet a 1997. évi CLV. törvény („Fgytv.”) szerinti adattartalommal felvenni, és annak egy másolati példányát 

• személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek átadni,  

• telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.  

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.   Ha Szolgáltató és Megrendelő közötti fogyasztói jogvitát felek tárgyalásos úton nem tudják rendezni, a Megrendelő számára az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre:  

• amennyiben a panasz a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos, úgy a Megrendelő a lakóhelye vagy tartózkodási helye, illetve a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testülethez fordulhat.  A békéltető testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu 

• amennyiben pedig a panasza a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben és végrehajtására kiadott jogszabályokban foglalt, valamint a külön jogszabályban fogyasztóvédelmi rendelkezésként meghatározott rendelkezések betartásával kapcsolatos (ide nem értve a szerződés létrejöttére, érvényességére, joghatásaira és megszűnésére vonatkozó rendelkezéseket), úgy panaszával a lakóhelye szerinti járási hivatalhoz fordulhat. 

A településhez tartozó járási hivatalokat ezen a linken találja meg: https://jarasinfo.gov.hu/ 

További tájékoztatást az Európai Bizottság által működtetett európai online vitarendezési (OVR) platformról a következő linken talál:      https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.

8. Vegyes rendelkezések   

A Megrendelő felelősséggel tartozik a felhasználói fiókjából, valamint a Szolgáltató részére megadott e-mail címről és telefonszámról leadott megrendelésekért, az onnan végzett bármely tranzakcióért és onnan megtett nyilatkozatokért. A Megrendelő köteles haladéktalanul tájékoztatni a Szolgáltatót, ha azt feltételezi, hogy jelszavával vagy bármely elérhetőségével harmadik személy(ek) visszaél(nek) vagy ahhoz hozzájutott(ak).   A Szolgáltató nem felelős a Megrendelővel szemben olyan kárért, amely annak eredményeként merült fel, hogy a Megrendelő a jelszavát felfedte vagy azzal akár a Megrendelő, akár harmadik fél visszaélt.   

A jelen ÁSZF az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet, valamint a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembevételével készült. Jelen ÁSZF minden valamennyi pontja önmagában érvényes. Amennyiben bíróság vagy hatóság úgy dönt, hogy valamelyik pontja jogellenes vagy nem végrehajtható, akkor a többi pontja továbbra is hatályban marad és érvényes. Ha a jelen ÁSZF szerint létrejött szerződés valamely része nem végrehajtható, ezen rész végrehajthatatlansága nem érinti a többi részt, amelyek továbbra is hatályosak és érvényesek.   

Jelen ÁSZF 2025. január 01. napjától határozatlan ideig hatályos. A webáruház útján történő megrendeléssel a Megrendelő jelen ÁSZF-et tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el. Az ÁSZF-et a Szolgáltató – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és/vagy kiegészíteni. A módosított ÁSZF a webáruház honlapján való közzététel napján lép hatályba.   

Kelt.: Budapest, 2025. január 01.